Business Process Suite – Dlaczego warto? Łatwość tworzenia procesów

Wracamy na łamach naszego bloga do tematu tworzenia zaawansowanych systemów obiegu dokumentów w oparciu o WEBCON BPS. W dzisiejszym odcinku postaram się wam pokazać jak wygląda proces tworzenia przykładowego przepływu pracy. Chciałbym zaprezentować jak wygląda proces tworzenia obiegu zgłoszeń serwisowych.

bps

Całą pracę polegającą na przygotowaniu obiegu dokumentów wykonujemy w narzędziu WEBCON BPS Designer Studio. W odróżnieniu od tradycyjnych SharePointowych przepływów pracy nie tworzymy listy, do której podpinany jest przepływ pracy. Cała logika naszego obiegu będzie zawarta w systemie WEBCON Business Process Suite.

model

Rozpoczynamy

Pracę zaczynamy od stworzenia nowego procesu – w logice tego systemu rozumianego jako odpowiednik procesu biznesowego – który agreguje związane z sobą przepływy pracy. W ramach tego procesu stworzymy typ dokumentu – w naszym wypadku będzie to Zgłoszenie oraz obieg HelpDesk Workflow, w którym będziemy modelować cały przepływ.

Wysoce zalecam włączenie wideo w wersji HD

Budowanie obiegu

Po stworzeniu podstawowego szkieletu rozwiązania w postaci przepływu, obiegu oraz typu dokumentu przechodzimy do przygotowania elementów składowych. Będą to atrybuty opisujące każde zarejestrowane zgłoszenie: Tytuł, Opis, Kategoria, Dział, Osoba odpowiedzialna oraz Status. Następnym krokiem będzie  dodanie kroków: Rejestracja, Przypisanie zgłoszenia, Realizacja, Weryfikacja oraz Archiwum. Co ważne chciałbym wam zwrócić uwagę ile czasu zajmie mi zbudowanie drugiej warstwy szkieletu naszego obiegu. Będzie to dosłownie kilka minut.

Po przygotowaniu atrybutów oraz kroków w obiegu przejdziemy do szczegółowego modelowania przepływu. W poszczególnych krokach dodamy ścieżki przejścia między kolejnymi krokami oraz zdecydujemy od formie przypisywania zadań do poszczególnych użytkowników. Po wykonaniu tej czynności nasz obieg będzie niemal gotowy.

Pozostały nam ostatnie szlify do wykonania w postaci zdecydowania o wyglądzie formularzy poprzez bardzo przyjazny konfigurator. Zwróćcie uwagę, że zbudowanie dynamicznie zmieniających się formularzy jest w tym wypadku bardzo proste.

Jak widzicie w ciągu około 20 minut byliśmy w stanie przygotować prosty obieg zgłoszeń. Oczywiście nie jest to  bardzo złożone rozwiązanie, ale pokazuje że nie potrzeba wiele by uzyskać bardzo fajny efekt. Na koniec zachęcam by rzucić okiem na to jak zmienia się formularz obsługi zgłoszenia w trakcie jego procesowania w systemie.

PS.Jeśli macie jakieś pytania dotyczące BPSa, coś was ciekawi lub zastanawia – piszcie śmiało!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *